Dołącz do nas

Piłka nożna Podcasty

[PODCAST] Czy Dudek zbawi GieKSę, czy jednak czas na egzorcystę? Trójkolorowa Połowa #37

Avatar photo

Opublikowany

dnia

Zapraszamy Was do odsłuchania trzydziestego siódmego odcinka podcastu „Trójkolorowa połowa”. Nie słyszeliśmy się od ponad dwóch tygodni, a w tym czasie wiele się stało — GieKSa zatrudniła nowego trenera i… po bardzo słabych spotkaniach poniosła dwie porażki z bezpośrednimi rywalami o utrzymanie. Teraz czeka nas kolejny z meczów o sześć punktów i starcie w Pucharze Polski z Jagiellonią Białystok. O tym porozmawiali Błażej i kosa.

Dajcie znać, jak Wam się podobał odcinek. Prosimy także o pomoc w wypromowaniu podcastu poprzez lajki, udostępnienia, oceny w aplikacjach itd. Nie obrazimy się także na dyskusję w komentarzach. Z góry dzięki!

.
Polecamy subskrybować nas w Spreaker.com (kliknij tutaj). W trzydziestym siódmym odcinku „Trójkolorowej połowy” Błażej i kosa:

-> ogłosili nowe konkursy,
-> wyjaśnili, dlaczego tak długo nie było podcastu,
-> porozmawiali o trenerze Dudku,
-> zastanawiali się, dlaczego w meczu z Garbarnią grał Lisowski,
-> roztrząsali, czy Dudek na pewno potrafi trafić do psychiki zawodników,
-> debatowali nad nowym kapitanem,
-> zastanawiali się nad tym, czy Poczobut nie byłby lepszym kapitanem niż Wawrzyniak,
-> stwierdzili, że Michalik potrzebuje zaufania, a nie rzucania po wszystkich sektorach boiska,
-> wskazali, że GKS potrzebuje, by napastnik grał na szpicy, a nie na skrzydle,
-> uznali, że Błąd to zawodnik, którego nie powinno się ściągać z boiska, tylko wprowadzać na nie,
-> szukali analogii między Trochimem i Błądem,
-> zastanawiali się, czy stałe fragmenty gry musi wykonywać Błąd,
-> przytoczyli anegdotę o pieczeni,
-> stwierdzili, że drużynie potrzebny jest trzon zespołu,
-> analizowali tabelę,
-> uznali, że mecz z Wartą jest o dziewięć punktów,
-> odpowiedzieli na wiele pytań słuchaczy.

Możesz nas wesprzeć finansowo (odsłuchanie kosztuje 5 zeta, a komentowanie 19,64 ;)):

Konto:
BZ WBK
87 1090 1186 0000 0001 2146 9533
SK 1964
ul. Moniuszki 4/3, 40-005 Katowice
Tytułem: Podcast

PAY PAL:
E-mail: [email protected]
Tytułem: Podcast

Podcast „Trójkolorowa połowa” możesz ściągnąć w formacie mp3 z poniższych linków:

-> odcinek #37 25.10.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #36 10.10.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #35 3.10.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #34 27.09.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #33 23.09.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #32 19.09.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #31 15.09.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #30 3.09.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #29 27.08.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #28 23.08.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #27 19.08.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #26 6.08.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #25 6.08.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #24 30.07.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #23 23.07.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #22 18.07.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #21 5.07.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #20 28.06.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #19 21.06.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #18 14.06.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #17 29.05.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #16 21.05.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #15 14.05.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #14 10.05.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #13 7.05.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #12 29.04.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #11 25.04.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo)
-> odcinek #10 22.04.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo)
-> odcinek #9 19.04.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #8 14.04.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #7 10.04.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #6 4.04.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #5 28.03.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #4 21.03.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #3 14.03.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #2 8.03.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo),
-> odcinek #1 2.03.2018 (kliknij tutaj, a pobieranie rozpocznie się samo).

Trzy ostatnie odcinki podcastu „Trójkolorowa połowa” dostępne są także na naszym koncie w SoundCloud (kliknij tutaj).

Podcast „Trójkolorowa połowa” możesz odsłuchać także z poziomu strony GieKSa.pl, klikając żółty przycisk w poniższych okienkach. Poniżej przedostatni odcinek:

.
Jesteśmy dostępni także na YouTubie, gdzie również możecie słuchać naszych podcastów.

22 komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, jednakże zastrzega sobie prawo do ich cenzurowania lub usuwania.

22 komentarze

  1. Avatar photo

    pablo eskobar

    25 października 2018 at 12:49

    Widzow 1490

  2. Avatar photo

    mariusjno

    25 października 2018 at 13:11

    1500 na warcie, GKS – Jaga 2:1 Woźniak.

  3. Avatar photo

    kobus9

    25 października 2018 at 14:12

    Widzów z Wartą 2200, GKS – Jagiellonia 0:3 (jakoś nie wierzę, że strzelimy gola)

  4. Avatar photo

    Luk

    25 października 2018 at 16:46

    Widzów 1200
    0:4 dla Jagi niestety…

  5. Avatar photo

    Mecza

    25 października 2018 at 19:00

    Wg mnie to niestety motoryka szwankuje. Kondycje mają ale nie ma żadnej dynamiki. Ja też mogę z marszu przebiec 20km ale mam parametry szybkościowe słabe, oni biegają po te 10km ale w jednostajnym tempie. Wszystkie przebitki, drugie piłki należą do rywala. Przychylam się do tego co Łapiński mówił że Gieksa źle biega. Napisałem niestety bo chyba tego nie da się naprawić już w tej rundzie. Musimy liczyć na cud a takim będzie utrzymanie, tym bardziej że znowu eksperymentujemy z przygotowaniem fizycznym. W Sosnowcu Dudkowi zarzucali że nie potrafił przygotować drużyny fizycznie i teraz do pomocy dorzucili mu kogoś kto może umie albo nie umie… Nie tacy eksperci potrafili spaprać sprawę. Podzielam waszą opinię o zestawieniu składu i podejściu do piłkarzy, dla nas kibiców to jest oczywiste bo widzimy ich już dłużej a niestety Dudek ich zna o wiele gorzej. Niemożliwe staje się realne, GKS w drugiej lidze. Z drugiej strony sezon pod względem emocji jednak się nie skończył ale marne to pocieszenie.

  6. Avatar photo

    To tu

    25 października 2018 at 23:40

    Najlepszy podcast, dokładnie o to chodzi, brakuje pewności siebie tym grajkom.

  7. Avatar photo

    Irishman

    26 października 2018 at 02:06

    Z Jagą przegramy 0:2

    Nie wiem jak to jest do końca z przygotowaniem fizycznym piłkarzy, bo to trzeba by przeprowadzić jakieś badania, aby mieć racjonalną wiedzę. Podejrzewam jednak, tak jak @Mecza, że oni spokojnie mogliby przebiec maraton albo i znacznie więcej, natomiast nie radzą sobie w meczu, gdzie można momentami nawet stanąć i krótka chwilkę odpocząć, by za chwilę zapieprzać na pełnej szybkości.
    Mimo wszystko moim zdaniem nie to jest naszym największym problemem i przyczyną naszej dramatycznej sytuacji. Tym jest K A T A S T R O F A L N A obrona. Jak się nie da wygrać meczu to można go zremisować, pod warunkiem, że ma się obrońców zdolnych powstrzymać przeciwników. Ale my nie jesteśmy w stanie tego zrobić grając przeciętnym Frańczakiem, przeciętnym Wawrzyniakiem, bardzo słabym (choć w ofensywie niezłym) Puchaczem oraz….. Lisowskim – najsłabszym stoperem jakiego pamiętam od początku lat 80-tych. Przecież to już jakiś junior albo grający nie na swojej pozycji Remisz czy Wawrzyniak byłby lepszy!
    Niestety nasz nowy młody i niedoświadczony „trener-atmosferowić” musi dostać parę razy w tytę, aby to zrozumieć. Ale także nie tu jest nasz największy problem, bo on pewnie w końcu wyciągnie prawidłowe wnioski. Największym problemem są ludzie, którzy go zatrudnili, a w których powinien mieć wsparcie i oparcie w tej bardzo trudnej sytuacji. Tymczasem niestety nasz dyrektor sportowy popełnia błąd za błędem, a prezes, który na niego postawił nie reaguje. Oczywiście nie twierdzę tak jak niektórzy na forum, że oczekuję na ich dymisję już teraz, bo obecnie to się już za dużo popsuć nie da. Ale jeśli oni w tej DRAMATYCZNEJ sytuacji, wymagającej ogromnej wiedzy i doświadczenia będą nadal, przez bardzo ważną przerwę zimowa kierować sekcją piłkarską to moim zdaniem sobie nie poradzą i zakończy to się naszym upadkiem.

  8. Avatar photo

    Irishman

    26 października 2018 at 03:37

    Jeśli chodzi o ofensywę, to podpisuję się obydwiema rękami pod Waszymi wnioskami Panowie. Niestety nie podzielam tego optymizmu, że trener Dudek może tak postąpić. Chciałbym się bardzo mylić ale to nie jest moim zdaniem trenerem z charyzmą i autorytetem, który potrafiłby walnąć pięścią w stół i dokonać podobnej rewolucji w składzie, odsuwając doświadczonych piłkarzy! On niestety jest chyba ciągle zafascynowany magią tych nazwisk, z przeszłością w ekstraklasie.

    Jeśli zaś chodzi o to kiedy zaczął się ten nasz upadek sportowy, to zgadzam się, że takim punktem zwrotnym była klęska drużyny Brzęczka i Motały. Wtedy trzeba było dokonać radykalniejszych zmian, a nie liczyć, że piłkarze, którzy zawalili w tak spektakularny sposób awans nagle zaczną umierać za klub. I bardzo wątpię, czy oni pod wodza Mamrota zamiast Mandrysza zaprezentowaliby się lepiej. Natomiast jest dla mnie (przyznaje, że po czasie) ewidentne, że taki prawdziwy zjazd zaczął się od momentu zatrudnienia w klubie dyrektora Bartnika (z całym szacunkiem dla niego oraz jego pracowitości) i dalej w konsekwencji trenera Paszulewicza.

    Na koniec a propos mnie i kolegi @Mecza. Jeśli o mnie chodzi, to zawsze pisze to co myślę, czy tam jest to popularne, czy nie. Ale też zawsze lubię o tym merytorycznie podyskutować, jeśli ktoś ma inne zdanie. Natomiast jakieś tam personalne zaczepki tyle mnie obchodzą co zeszłoroczny śnieg. 🙂

  9. Avatar photo

    rochol

    26 października 2018 at 12:29

    Ludzie czy wy nie widzice ze ten klub zoslol zdemolowany przez działaczy! Pan prezes zielonego pojecie nie mo o pilce nozny a tyn jego dyrektor sportony Bartnik smiechu warty. Oczy bola patrzeć na to co ci ludzie wyprawiają z nasza GieKSa. Był prezes nieudacznik jast jeszcze większy nieudacznik

  10. Avatar photo

    Jarosław

    26 października 2018 at 18:00

    Marian D. to się w grobie przewraca. Nie ma kto wziąć całego tego burdelu za pysk i tyle.

  11. Avatar photo

    Marcin C.

    26 października 2018 at 18:20

    Kibiców na Warcie będzie 2050. Z Jagą niestety 0:2.

  12. Avatar photo

    oldskul

    26 października 2018 at 22:44

    Widzów 1400, z Jagiellonią 1:3 w plecy, strzelcem Błąd.

  13. Avatar photo

    potf

    27 października 2018 at 00:09

    Fajny podcast. Jak zwykle przyjemnie się słuchało. Dzięki.

    Na Warcie 1850 widzów, mecz z Jagą 1:1 w regulaminowym czasie gry.

  14. Avatar photo

    Radgol

    27 października 2018 at 10:35

    Nigdy tu nie pisałem tylko czytam, ale to co tam się wyrabia to już naprawdę przechodzi wszelkie granice.
    Te zmiany co roku większości grajkòw,trenerów to się nie może udać,dramat wypierdolic do rezerw tych mistrzów.
    Dudkowi dać juniorów i szansę z 3 męczę.
    Jak wszystko przepierdoli to droga…
    Napierała i będzie co będzie…
    Nawet jak spadniemy to budować drużynę a nie zbierać co roku nowych
    Mistrzów
    Wolę chodzić na malolatow niż na tego
    Hiszpana, Lisowkiego i Kamińskiego Błąda Śpiączkę i tego z Legii co zarabia podobno 40000
    34 lata na Giekse chodziłem i ostatnio przestałem pozdro

  15. Avatar photo

    fridek76

    27 października 2018 at 12:41

    Na Warcie 1580 kibiców
    GKS KATOWICE – Jaga 0-3

  16. Avatar photo

    zebro78

    27 października 2018 at 15:26

    Widzów na Warcie będzie 1400 + 2 ( My ) 😛
    GKS-Jagiellonia 1:4 Rumin

  17. Avatar photo

    Terror14/88

    27 października 2018 at 16:59

    1230 osób na warcie , 3-1 dla Jagi po golu Śpiączki

  18. Avatar photo

    Misiek

    27 października 2018 at 17:31

    Widzów 1100

  19. Avatar photo

    Rafał

    27 października 2018 at 22:50

    Gorzej było tera jest DRAMAT!!! DUDEK DEBILU starych pierdzieli i byłych ekstraklasowców kopnąć w tyłek i poza 11 meczową bo nieumieją grać. Dawać młodych i zdolnych a nie emerytów i im szybciej DUDKU to pojmiesz tym leprze wyniki będą. A BARTNIK ma wylecieć bo to co zrobił z prezesem to można nazwać tylko RUINA do tego doprowadziliście ten klub Panie JANICKI z BARTNIKIEM. JEDNYM SŁOWEM WON!!!!

  20. Avatar photo

    Bce

    28 października 2018 at 14:51

    Pojde na Gieksa-Jaga jestem masochistą????
    Może zobacze trochę lepszej piłki.
    Jestem z Gieksą na dobre i na złe.

  21. Avatar photo

    Marjano

    28 października 2018 at 21:16

    To si e w głowie nie mieści. Co roku wymiana prawie caŁEGO składu + trenerów. Jakie to efekty przynosi wszyscy widzimy. Trzeba pójśc inna drogą. Zobaczcie co robi ŁKS !!! W dwa sezony wansuja z 3 ligi do pierwszej,a w składzie 5 grajków, którzy grali tam jeszcze w 4 lidze !!! 13 piłkarzy w kadrze ŁKS-u to rodowici łodzianie, a my kur… ciągle ściagamy jakieś szroty z ekstraklasy. |Jak nasi włodarze nie potrafią wymysleć sposobu to niech kopiują chocby to co robi ŁKS !!!

    • Avatar photo

      Slavko

      30 października 2018 at 20:14

      To niech kolego ŁKS wejdzie z tym składem, do ekstraklasy, i zobaczymy czy się utrzyma

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Felietony Piłka nożna

Betonowy Urban

Avatar photo

Opublikowany

dnia

Przez

Nie doczekaliśmy się powołania dla Bartka Nowaka. Nie wystarczy, że od samego początku sezonu wiążesz krawaty w tej lidze, indywidualnie piłkarsko jesteś jednym z najlepszych zawodników w ostatnich latach. Że masz liczby, jesteś równy, a twoja drużyna dzięki tobie co mecz ma gola.

Ani to, że potrafisz znaleźć taką mysią dziurę na zatłoczonym boisku i wykorzystać ją do ultraprecyzyjnego podania, że partnerowi wystarczy tylko dołożyć nogę. Że stałe fragmenty bijesz tak, że koledzy tylko dostawiają głowę i jest gol.

Nie, to panu Urbanowi nie wystarczy. Dlatego plecie banialuki o tym, jak to Bartek rozgrywa „znakomity sezon, znakomity. Ale to tylko polska ekstraklasa”. Chłopie, to po kiego grzyba ty w ogóle w ostatnim czasie się kilka razy pojawiałeś na Nowej Bukowej? Właśnie po to, żeby zobaczyć kapitalnego zawodnika i go nie powołać? A może po prostu chodziło o to, żeby poskubać słonecznik i obejrzeć meczyk?

Nie wiem, co jeszcze miałby Nowak zrobić, żeby to powołanie dostać. Stanąć na (…) i zatańczyć breakdance’a?

Nie mówimy o zawodniku, który ma dobry miesiąc. Mówimy o piłkarzu, który od ponad pół roku tydzień w tydzień pokazuje naprawę bardzo wysoki poziom, przerastający na ten moment większość reprezentantów. I tak – można powiedzieć, że to tylko ekstraklasa. Tyle, że przecież po pierwsze nie jest to żadna ujma, a po drugie przez całe lata do polskiej kadry powoływane były te wszystkie Kapustki, Wszołki i inne piłkarskie wynalazki.

Mimo mojej całej sympatii do Grosika, to teraz mam pytanie, jakim prawe on jest w kadrze, a Nowak nie? Co niby takiego specjalnego robi Wiśniewski, żeby w tej kadrze się znajdować? Drągowski to co prawda bramkarz, ale… bramkarz, który na początku wiosny puszczał każdy celny strzał do bramki.

Jakim prawem w kadrze jest wiecznie kontuzjowany Moder, który poza jedną bramką strzeloną Anglii nie dał reprezentacji kompletnie nic? W czym lepsze są te wszystkie Rózgi czy Slisze? Poza tym, że – jak w przypadku tego ostatniego – przyklejony został do kadry niczym rzep i nie da się go odkleić. Jak mniemam, tylko dlatego, że grał w Legii, bo gdyby nie pograł kilka lat u Wojskowych, to pewnie nikt by w Polsce o nim nie pamiętał.

I tu nawet nie chodzi o to, że Bartosz Nowak miałby grać, wyjść w pierwszej jedenastce. To kwestia symboliki, sygnału dla piłkarskiej polski. Że to właśnie to powołanie pokazuje, że jak zawodnik przez tyle miesięcy gra nie tylko bardzo dobrze, ale wręcz kapitalnie, to logiczną nagrodę jest powołanie do reprezentacji Polski. Choć swoją drogą, uważam, że piłkarz w takiej formie realnie mógłby pomóc tej drużynie.

W mediach padały jeszcze od niektórych ekspertów argumenty typu, że Nowak nie powinien być powołany, bo „gdzie niby wcisnąć Nowaka?”. Tyle, że jak przez wiele lat do kadry były powoływane różne wynalazki, to nikt się o to nie pytał. To jest tak z dupy argument, że szkoda nawet strzępić języka.

Trudno nie odnieść wrażenia, że Urban ma po prostu mentalność typowo polskiego piłkarskiego betonu. Jak mu wszyscy truli, że powinien powołać Pietuszewskiego, to gadał jakieś swoje dziwne argumenty. Teraz w końcu powołał. O co najmniej jedno zgrupowanie za późno, ale dobrze, że w ogóle.

Pamiętam, jak kiedyś w szkole graliśmy trochę w piłkę ręczną. Zawsze byłem zwinny i w tę ręczną dobrze grałem. Przyszedł jakiś turniej międzyszkolny, nauczyciel WF wybrał zawodników do reprezentacji szkoły. Mnie nie „powołał” – bo według niego byłem za niski. Tak się wkurwiłem, że gdy na następnej lekcji graliśmy jakiś krótki mecz „niepowołani vs reprezentacja szkoły” moja drużyna wygrała 5:4, a ja strzeliłem wszystkie 5 bramek. Gdy potem nauczyciel wychodził z roboty, minął mnie tylko na korytarzu i rzucił „Michał, dobrze grałeś”. Pamiętam to do dziś. Widział najwidoczniej, jak mi zależy i że byłem zły. Ale decyzji nie zmienił. Więc gdzieś mógł sobie wsadzić swoje pochwały, tak jak gdzieś Urban może wsadzić swoje zdanie, że Nowak gra „niesamowity, sezon, niesamowity”.

Nie wiem, czy to jakiś osobisty uraz selekcjonera czy właśnie wspomniana betonowa mentalność rodem Zdziśków Kręcinów czy innych tzw. leśnych dziadków z PZPN. Fajnie, że trener taki zabawny, taki śmieszny i taki wyluzowany jest na swoich konferencjach, a nie bucowaty jak Czesiu Michniewicz. Ma jednak w sobie coś z tego PRL-owskiego betonu.

Bartek zapytany przy okazji meczu z Jagą przez Kubę Jeleńskiego o kadrę powiedział, że „jak dostanie powołanie to będzie najszczęśliwszy, a jak nie dostanie – to też będzie najszczęśliwszy”. Chciałbym, żeby tak było, bo nie tylko na boisku, ale i poza nim pokazuje, że to jest po prostu znakomity facet, skromny, a jeśli chodzi o grę – piekielnie dobry.

Od lat nie było w Katowicach piłkarza, który doczekałby się skandowania swojego nazwiska nie przy okazji gola czy dopingowania bramkarza przy rzucie karnym. Kibiców GieKSy niełatwo zachwycić. A Bartek to usłyszał po hat-tricku z Wisłą Płock, słyszał to po zmianie w Lubinie oraz przed meczem z Lechią, gdy dostawał nagrodę Piłkarza Miesiąca.

Osobiście nie mam nic do trenera Urbana. Choć uważam, że był przehajpowany jeśli chodzi o wybór na stanowisko selekcjonera, to z drugiej strony z polskich szkoleniowców nie było nikogo specjalnie lepszego. Jeśli chodzi o Górnik – uważam, że skandalem było zwolnienie go. Osobiście go w sumie nawet lubię.

Ale tu mnie wkurwił niemożebnie. Swoim uporem, swoim sztywnym trzymaniem się nie wiadomo czego.

Grosika powołał kuźwa jego mać…

Oczywiście to nie jest sprawa życia i śmierci. Życzę polskiej reprezentacji bardzo dobrych meczów barażowych i awansu na Mundial. Nie widzę powodu, dlaczego nie miałby się tak stać – ostatecznie poziom tej kadry jest dobry, więc nic nie stoi na przeszkodzie, choć – jeśli przejdziemy Albanię – to finał na wyjeździe ze Szwecją czy Ukrainą będzie wyrównany. Szanse oceniam 50/50, no może lekko na korzyść Polaków.

A za Bartka niesamowicie trzymamy kciuki. To piękne, że dożyliśmy czasów, kiedy piłkarz potrafi tak zachwycać i rozkochać w sobie katowicką publiczność. Tak jak napisałem, Bartek robi dobrą minę do złej gry, ale nie wierzę, że gdzieś go wewnętrznie to nie zabolało. Masz poczucie, że jesteś aktualnie jednym z najlepszych polskich piłkarzy, jeśli chodzi o formę i musisz obejść się smakiem. Życzyłbym sobie, żeby zawodnik wyszedł z tego po prostu silniejszy. I jak nie w kadrze, to w GieKSie miał swoje momenty radości.

A Panu Panie Urban zacytuję słowa piosenki:

„W domach z betonu nie ma wolnej miłości”

Kontynuuj czytanie

Felietony Piłka nożna

Plusy i minusy po Lechii

Avatar photo

Opublikowany

dnia

Przez

GieKSa pokonała Lechię Gdańsk 2:0 i dopisała kolejne zwycięstwo w lidze. Zapraszam na plusy i minusy.

Plusy:

+ Bartosz Nowak

Dobre wyjście z piłką już w pierwszej minucie, wywalczony rzut wolny, z którego zaczęła się akcja bramkowa, świetne wyprowadzenie przy golu Wdowiaka i podanie do Szkurina przy drugim trafieniu. Do tego dośrodkowania po stałych fragmentach i ciągła aktywność przez cały mecz.

+ Rafał Strączek

Kluczowa interwencja w 20. minucie po strzale z wolnego Zhelizko, który był zupełnie niepilnowany. Gdyby ta piłka wpadła, mecz mógłby potoczyć się inaczej. Do tego pewne wyjście w 69. minucie i spokojne łapanie w końcówce pierwszej połowy.

+ Skuteczność przy niskim posiadaniu

38% posiadania piłki i prowadzenie 1:0 po pierwszej połowie mówi samo za siebie. Lechia więcej kreowała, ale to my byliśmy konkretniejsi. Warto zauważyć też to, że znowu strzeliliśmy bramkę prawie, że do szatni.

Minusy:

– Zmarnowane okazje

Nowak nie wykorzystał błędu bramkarza Lechii, który zagrał mu piłkę dosłownie w nogi. Do tego zmarnowana szybka kontra w 32. minucie. Przy lepszym wykończeniu wynik mógł być wyższy dużo wcześniej.

Podsumowanie:

2:0 z Lechią i trzy punkty w lidze. Pierwsza połowa wyrównana, Lechia miała więcej z gry, ale to my byliśmy konkretniejsi. Druga połowa to sprawniejsze zarządzanie wynikiem, choć nie bez nerwowych momentów.

GieKSiarz

Kontynuuj czytanie

Piłka nożna

Górak: To nasz bardzo szczęśliwy dzień

Avatar photo

Opublikowany

dnia

Przez

Na pomeczowej konferencji pojawili się trenerzy obu drużyn – Rafał Górak i John Carver. Poniżej spisane główne wypowiedzi szkoleniowców, a na dole zapis całej konferencji prasowej w wersji audio.

John Carver (trener Lechii Gdańsk):
Ten mecz miał dwie połowy. Mam na myśli różnicę, między połowami, bo w pierwszej połowie byliśmy w dobrej formie i stworzyliśmy 1-2 klarowne sytuacje, ale druga połowa była skrajnie przeciwna. Mecz wygrała drużyna lepsza i jest to trudne do zaakceptowania. Musieliśmy dokonać kilku zmian w naszym zespole, szczególnie w przerwie dokonaliśmy zmiany Rodina, jedynego doświadczonego zawodnika w naszej obronie, który dostał w żebra i miał problemy z oddychaniem. Jak się traci takiego zawodnika, to ma to duży wpływ na nasz zespół. W mojej opinii graliśmy za bardzo bezpiecznie w ataku, bez ryzyka, bez prób zagrania w pole karne. Gratulujemy trenerowi GKS-u, lepsza drużyna wygrała. Musimy się podnieść, bo mamy dziewięć meczów do końca.

Rafał Górak (trener GKS Katowice):
Zdawaliśmy sobie sprawę z siły przeciwnika, bo startowali z dyskomfortem minus pięciu punktów. Wyobrażam sobie tę trudność, jednocześnie kapitalnie Lechia z tego wyszła. Strzelili do dzisiaj 49 bramek, więc wiedzieliśmy, że musimy się mieć na baczności. Oczywiście można dywagować na temat składu, ale przecież jedna i druga strona była w jakiś sposób nie tyle osłabiona, ale jednak absencje po jednej i po drugiej stronie były.

Widzieliśmy więc mecz, w której rywal próbował w pierwszej połowie nas zepchnąć – trochę przy wrzutach z autu za nisko się ustawialiśmy. W związku z tym, było parę niebezpiecznych prób rywali zza pola karnego, staraliśmy to skorygować w przerwie, żeby stanąć wyżej i kiedy przeciwnik nie rzuca z autu długiej piłki, nie możemy być tak nisko w polu karnym – zneutralizowaliśmy to i dzięki temu się to trochę oddaliło.

Zawodnicy wykonali kupę mrówczej pracy. Nie dość, że orali, to wykonywali zadania taktyczne, że jestem zadowolony. A mieliśmy przecież trochę przebudowanych rzeczy – cała linia obrony była wywrócona do góry nogami. Każdy zdał egzamin na piątkę. I to mnie bardzo cieszy, że jesteśmy gotowi na to, że w perspektywie natłoku meczów, kapela, którą mamy jest szeroka i mocna. To jest klucz, by budować trening i atmosferę, a zawodnicy się też sami dobrze nakręcają. Każdy z nich czuje ważność tego momentu. Zdobyliśmy strasznie ważne punkty, u siebie, na zero z tyłu z Lechią. To są rzeczy, które budują. I to tyle o meczu, bo już w głowie mam to, co będzie się działo we wtorek.

W wielosekcyjnej GieKSie dużo się dzieje, mocno czekamy na półfinały i Jackowi Płachcie będziemy bardzo mocno trzymać kciuki w rywalizacji z Unią Oświęcim. Mam nadzieję, że kolejne finały przed nami. Dziewczyny również grają w Pucharze Polski – wygrały w Warszawie, a dzisiaj w Krakowie – gratuluję trenerce, gratuluję dziewczynom. Mam ogromną frajdę, że pracuję w tym wielosekcyjnym klubie i naprawdę trzymam za wszystkich kciuki. To jest dzisiaj nasz bardzo szczęśliwy dzień.

Kontynuuj czytanie

Zobacz również

Made with by Cysiu & Stęga