Marcin Janicki: „Taki sponsor to partner na lata”

Dodano przez kosa | 23 września 2016 14:00
Licznik odwiedzin: 3789

Po dzisiejszej konferencji, na której GKS Katowice ogłosił pozyskanie sponsora strategicznego (firmę Aasa) porozmawialiśmy z wiceprezesem klubu Marcinem Janickim.

Brakowało nam tego sponsora strategicznego. Dziś czujesz ulgę czy bardziej radość?
Z pewnością był to element, którego brakowało w perspektywie ostatnich aktywności. Na początku drogi mieliśmy dwie drogi do wyboru – rozpocząć poszukiwania dużego partnera na koszulkę lub organiczną pracę przy budowie Klubu Biznesu. Stwierdziliśmy, że to drugie rozwiązanie będzie bezpieczniejsze dla klubu, a w perspektywie musi skutkować osiągnięciem również celu związanego z pozyskaniem sponsora strategicznego. Dzisiejszy dzień to z pewnością wielka radość dla całej społeczności GKS-u Katowice, bo w klubie pojawił się silny i stabilny podmiot, który chce oprzeć swoje działania marketingowe o markę GKS-u Katowice.

Jak trafiliście do firmy Aasa?
Od początku roku nasz Dział Sprzedaży, kierowany przez Marcina Ćwikłę, wykonał ogromną pracę przy analizie branż, które potencjalnie mogą być zainteresowane sponsoringiem sportowym. Nie chcieliśmy chodzić utartymi ścieżkami, ale wychodzić przede wszystkim do nowych podmiotów, które ze sportem nie miały dotąd do czynienia. Branża pożyczek ratalnych była jedną z wytypowanych. Po przesłaniu oferty firma Aasa Polska okazała się podmiotem najbardziej zdeterminowanym do podjęcia współpracy.

Aasa Polska została sponsorem sekcji piłkarskiej oraz siatkarskiej. Wynikło to z negocjacji czy może taki pomysł był od samego początku?
Jako podmiot działający na dużą skalę interesowały ich jedynie rozwiązania globalne. Aasa Polska idealnie wpisuje się w wizję rozwoju GKS-u Katowice, zaprezentowaną przez Pana Prezydenta dr Marcina Krupę. To wizja podmiotu wielosekcyjnego, ze stabilnym budżetem i silną społecznością biznesową skupioną wokół klubu. Warto podkreślić, że nowy sponsor będzie zaangażowany również we wspieranie Akademii Piłkarskiej, a nawet współpracę ze Stowarzyszeniem Kibiców GKS-u Katowice „SK 1964” – taki sponsor to partner na lata!

Możesz zdradzić kulisy negocjacji?
Rozmowy przy tego typu kontraktach z pewnością są procesem złożonym. Kilka miesięcy rozmów i wymiany korespondencji wymagały od Działu Sprzedaży zwiększonej aktywności. Z jednej strony należało przekonać drugą stronę do faktu podjęcia współpracy sponsoringowej, a z drugiej ustalić wszelkie kwestie techniczne. Owoce widzimy w dniu dzisiejszym.

Jaką kwotę daje Aasa i czy jest szansa na jej zwiększenie w przyszłości?
Umowa została zawarta do końca sezonu 2016/2017 i oczywiście strony zakładają jej przedłużenie. Warto podkreślić, że jest to pierwsza tego typu umowa dla firmy Aasa Polska. Jako firma międzynarodowa (przyp. red.: jednym z udziałowców są założyciele operatora Play) decyzja o rozpoczęciu współpracy została poprzedzona rozbudowaną analizą potencjału klubu. Jak widać perspektywy rozwojowe są dobre i pokazują, że GKS Katowice z każdym rokiem to coraz silniejsza marka.

Gdzie będzie można zobaczyć firmę Aasa poza koszulkami meczowymi siatkarzy i piłkarzy?
Zależało nam na tym, żeby pierwszy Sponsor Strategiczny Klubu od dobrych kilku lat miał zapewnioną właściwą ekspozycję. Będzie on obecny na większości dostępnych powierzchni marketingowych – oprócz standardowych banerów i ścianek konferencyjnych zostaną również wprowadzone niestandardowe formy jak m.in. kostki reklamowe w narożnikach boiska. Bardzo dużą uwagę Aasa Polska zwraca również na aktywności związane z kibicami – z pewnością w tym obszarze również nie raz zaskoczymy naszych kibiców.

Czy to już koniec większych sponsorów w tym roku kalendarzowym?
Od samego początku przyjścia do GieKSy zwracano mi uwagę na hasło „Tu jest GieKSa, tu jest presja” – jak widać, wciąż jest ono żywe (śmiech). Podpisujemy dzisiaj umowę z najbardziej eksponowanym partnerem, który będzie widoczny na przodzie koszulek piłkarzy, siatkarzy i zawodników Akademii. To najbardziej reprezentacyjna powierzchnia, z którą wiąże się największy pakiet sponsoringowy. Nikogo większego nie uda nam się już pozyskać. Pozostało kilka powierzchnia na strojach i rozmowy w tym temacie toczą się. Czas pokaże jakie będą efekty.

Marcin Janicki zrobił już wszystko przy Bukowej i jest spełniony?
Marcin Janicki to osoba, która bardzo cieszy się z tego co udało się wykonać w ostatnich latach przy Bukowej. GKS Katowice to marka bardzo dobrze postrzegana w kraju – jest to zasługa naszych właścicieli, kibiców, sponsorów i mediów. Nie byłoby to możliwe bez zbudowania fajnego zespołu ludzi, dla których GKS Katowice to coś więcej niż Klub. Właśnie takim podejściem udało się przekonać nowego sponsora i mam nadzieję, że nie będzie to ostatni nasz sukces.

 

Brak komentarzy »

  Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, jednakże zastrzega sobie prawo do ich cenzurowania lub usuwania.

Brak komentarzy.

 

Dodaj komentarz

*